2013. július 17., szerda

Recept: fahéjas zabkeksz

Aki követ Instagramon, az a kora délutáni órákban láthatta, hogy feltöltöttem egy képet egy tálca sütiről, amiből 12 darab volt, mostanra viszont már csak 2 maradt - de az se sokáig. A receptet tegnap találtam, ugyanis elhatároztam, hogy készítek zabkekszet - ohó, csak ehhez recept is kéne! Így felkerestem Google barátomat, és némi keresgélés után emellett a recept mellett döntöttem. Gyorsan elkészült, nem kell hozzá sok minden, egészséges (nagyjából) és finom! :D Bár a hozzávalók arányában egy kicsit változtattam. Mindegy, itt a recept, ha esetleg Ti is kedvet kaptok elkészíteni! ;)

A recept forrása: NoSalty.hu

Hozzávalók:
  • 10dkg liszt (fele rétes, fele sima) (én ezt dupláztam, mert féltem, hogy kevés lesz)
  • 15 dkg kis szemű zabpehely
  • 15 dkg vaj vagy margarin
  • 17 dkg cukor (lehet méz is vagy barnacukor) (én barnacukrot használtam)
  • kb 1-2 ek. tejföl (3 evőkanállal tettem bele)
  • 1 kk. vanília aroma
  • 1 kk. fahéj
  • 3 csipet szódabikarbóna

Elkészítés:
  1. A száraz alapanyagokat összekeverjük.
  2. Elmorzsoljuk velük a vajat/margarint.
  3. A könnyebb gyúrhatóságért és teltebb ízhatásért hozzáadjuk az 1 kanál tejfölt és a vanília aromát, majd készre gyúrjuk.
  4. 180 fokos tepsiben 5-10 perc alatt világosra sütjük.
Én tovább sütöttem 10 percnél, ugyanis azt sosem tudom, hogy 180°C hányas fokozat a gázsütőn, így négyesen sütöttem, de 10 perc után még nyers volt... így hát feltekertem hatosra, és még egy 5-10 percet sütöttem.

Az én verzióm így sikerült:


Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...